< terug naar alle opdrachtgevers
Chocolade- en koekjesproducent Verkade koos in 2023 voor een nieuwe merkrichting: ‘Lekker écht sinds 1886’. Maar hoe neem je inkopers en medewerkers mee in je nieuwe verhaal?
2twintig PR hielp Verkade bij het concept, de strategie en de activiteiten voor PR. Zo organiseerden we een roadshow langs de retailers en de Verkade fabriek met een bioscoop op wielen. Daarin konden medewerkers en inkopers de nieuwe commercial bekijken, waarin Verkade personeel de hoofdrol speelt.
Tijdens een intern evenement hoorden de Verkade medewerkers alles over de nieuwe merkrichting. Bovendien mochten ze een gepersonaliseerd koekblik met de nieuwe Verkadekoekjes vullen. In de mobiele bioscoop bekeken ze de nieuwe brand movie. Van het interne evenement maakten we bovendien content voor de socials van Verkade.
Daarna reed de mobiele bioscoop langs de retailers, die niet alleen de nieuwe brand movie konden bekijken, maar ook de nieuwe koekjes ontvingen.
Het resultaat van de interne campagne: positieve reacties en verhoogde kennis rondom de nieuwe merkrichting. Onder de retailers verhoogden we de brand awareness en brand engagement.