Burendag, georganiseerd door Douwe Egberts en het Oranje Fonds, was bij haar 18e editie weer een groot succes. Buren bakten taarten, timmerden vogelhuisjes in elkaar, maakten buurttuinen weer netjes en barbecueden volop met elkaar. Dit jaar deden er zelfs een recordaantal buurten mee; met 9.200 buurtactiviteiten waren er ruim 12% meer aanmeldingen dan in 2023.
Voor Burendag 2024 heeft 2twintig een gedifferentieerde media-aanpak ontwikkeld die zich richtte op zowel landelijke als regionale media. We hebben een strategie uitgerold waarbij we per provincie specifieke gegevens en verhalen deelden om de pers te betrekken. In samenwerking met het Oranjefonds hebben we bij een aantal deelnemende buurten uitgevraagd of zij het leuk zouden vinden om pers te ontvangen voor het beantwoorden van vragen of het maken van beeldmateriaal. Zo hebben we pers optimaal ondersteund bij het maken van (lokaal) relevante items.
Dit zorgde voor aanzienlijke media-aandacht bij De Telegraaf, AD, Radio 1, regionale omroepen zoals Omroep West, RTV Utrecht en Omroep Flevoland, en lokale dagbladen zoals De Gelderlander, De Limburger, Brabants Dagblad en PZC.